معرفی انواع ماشین حساب
نوشته شده توسط : digitaamir

انواع ماشین حساب‌ها بر اساس نوع کاربری

 

1. چرتکه

اکثر مردم با این دستگاه محاسباتی که یکی از قدیمی ترین انواع ماشین حساب محسوب می شود، آشنایی دارند. طرح اولیه چرتکه از چوب یا سنگ ساخته شده بود و فقط برای چهار عمل اصلی (x/+/-/÷) استفاده می شد. چرتکه مانند یک قاب است و از رشته های موازی با چندین مهره تشکیل شده است. برای کسانی که با چرتکه آشنایی ندارند، یادگیری آن می تواند برایشان هیجان انگیز باشد. امروزه این دستگاه همچنان در ژاپن، چین و حتی ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

مطلب پیشنهادی ما: تعمیر ماشین حساب

 

2. ماشین حساب دستی یا جیبی

این نوع ماشین حساب ها در فرمت های ساده و کوچک طراحی شده اند و به راحتی در هر محیطی قابل انتقال و حمل هستند. دارای صفحه نمایش بسیار کوچکی است که می توانید محاسبات خود را مشاهده کنید. برخی از ماشین حساب های دستی به عنوان ماشین حساب جیبی طراحی شده اند که به شما امکان می دهند عملیات محدودتری را انجام دهید.

 

3. ماشین حساب چاپی

ماشین حساب های چاپی قبل از اختراع کامپیوتر بسیار محبوب بودند و برای محاسبات و اعداد بالا مورد استفاده قرار می گرفتند این نوع تجهیزات محاسباتی مجهز به چاپگر داخلی بوده و محاسبات را روی کاغذ چاپ می کند. البته این روزها بیشتر مورد استفاده مدیران مالی و حسابداران قرار می گیرد.

 

4. ماشین حساب مهندسی یا علمی

این نوع ماشین حساب یکی از پیشرفته ترین دستگاه های محاسباتی محسوب می شود که مجهز به نمایشگر دو خطی برای ارائه محاسبات و خروجی طراحی می باشد. با این ابزار باید محاسبات دیگری غیر از عملیات اصلی مانند محاسبه معکوس اعداد، محاسبه اعداد عاملی، تبدیل دکارتی به قطبی و بالعکس، محاسبه اعداد توانی، ریشه های مربع، لگاریتم و نسبت های مثلثاتی انجام شود. علاوه بر این، برای برنامه نویسی توصیه می شود.

 

5. ماشین حساب گرافیکی

این نوع ماشین حساب برای رسم نمودارها، عبارات و توابع طراحی شده است. بدون شک، یک ابزار ایده آل برای دانش آموزان برای ایجاد نمودارها شامل نمودارها و محاسبات متعدد است. با ماشین حساب گرافیکی تجربه ای خاص را در گوشی اندرویدی خود تجربه کنید.

 

• امکان استفاده از ماشین حساب گرافیکی

 

• امکان رسم نمودارهای قطبی

 

• کسرهای پیچیده و ساده انجام دهید

 

• محاسبات ساده +، –، x، /، ÷

 

• آسان برای محاسبه توان و لگاریتم

 

• مماس، سینوس، کسینوس و.

 

• بزرگنمایی نمودارها

 

 

6. ماشین حساب علمی ساده

این مدل از ماشین حساب می تواند محاسبات و توابع اولیه مانند توان ها، لگاریتم ها و توابع مثلثاتی را انجام دهد. این دستگاه که به طور گسترده مورد استفاده دانشجویان قرار می گیرد، پرفروش ترین نوع ماشین حساب در بازار محسوب می شود.

مطلب پیشنهادی ما: تعمیر گرامافون

 

7. ماشین حساب مالی

این ابزار محاسباتی دیگری است که در آن تمام توابع برای محاسبات مالی طراحی شده اند. با این ماشین حساب مالی به راحتی می توانید مبالغ بالاتر، اقساط وام و حتی نرخ سود را محاسبه کنید.

مطلب پیشنهادی ما: تعمیر دستگاه تصفیه هوا

تماس با دیجی تعمیر

 

تهران، چهارراه ولیعصر، روبروی بازار رضا، پلاک 1441 طبقه اول واحد سه

 

۰۲۱-۶۷۹۷۴

 

۸ صبح الی ۵ عصر آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می‌باشیم





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: